JAK PREZENTOWAĆ SWOJE RĘKODZIEŁO NA FACEBOOK ORAZ INSTAGRAM?

KILKA WSKAZÓWEK, NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ PODCZAS PROWADZENIA PROFILU RĘKODZIELNICZEGO

 

Profil pinkpillowpolska - Facebook

Przeglądając dziesiątki czy nawet setki profili rękodzielniczych w poszukiwaniu Twórców gotowych podjąć współpracę z naszym sklepem pinkpillow.com.pl mamy pewne spostrzeżenia na temat profili rękodzielników prowadzonych na portalach społecznościowych. Poniżej prezentujemy listę wskazówek, na które warto zwrócić uwagę podczas prowadzenia profilu ze swoimi ręcznie robionymi dekoracjami.

Zapraszamy do lektury i podzielenia się w komentarzach swoimi własnymi spostrzeżeniami.

 

Tytuł - Grafika

Nazwa profilu

 

Ten niepozorny szczegół może wpłynąć na naszą rozpoznawalność w sieci lub szybkie zapomnienie o nas. Nazwa powinna być łatwa i w miarę możliwości prosta do zapamiętania. Warto popracować również nad nazwą, którą użytkownicy muszą wpisać w wyszukiwarkę Instagram lub Facebook, aby nas znaleźć – czym prostsza tym lepsza. Dla przykładu nasz profil na Instagram nazywa się pinkpillowpolska i tak samo należy wpisać, aby wyszukać nas w wyszukiwarce na FB czy IG.

Nie polecamy używania nazw typu rekodzielo_pani_zosii i innych skomplikowanych układów słów i znaków. Przy tworzeniu nazw powinniśmy kierować się zasadą: Czy prościej tym lepiej!

 

Profil Firmowy - Grafika

Profil firmowy tzw. Fanpage czy Konto Prywatne?

 

Odpowiedź powinna być tu jasna – do prezentowania swoich dzieł powinniśmy stworzyć PROFIL FIRMOWY. Nadal jednak można natrafić na piękne dekoracje umieszczone pośród prywatnych zdjęć. W internecie można znaleźć wiele poradników jak stworzyć profil firmowy (nie jest to takie trudne).

Pamiętaj, że nawet jeśli masz dużo znajomych i pięknie prowadzony profil ze zdjęciami z wycieczek, Twojej rodziny itd. to potencjalny klient może zniechęcić się, szukając twojej twórczości pośród tak zwanej “prywaty“. Odwrotnie również – Twoi znajomi nie koniecznie mogą być zainteresowani Twoim rękodziełem.

Buduj społeczność zainteresowaną wyłącznie własną twórczością (z odrobiną informacji o sobie). Natomiast wycieczki, rodzinę, wyznania i przekonania pozostaw dla swoich znajomych.

 

O mnie - Podpunkt - Grafika

Informacje o Tobie i twojej twórczości

 

Zahaczając o poprzedni podpunkt, możesz wpuścić swoich obserwatorów do swojego życia, opowiadając o tym, co robisz lub kim jesteś – to nadaje Twojej twórczości nieco więcej autentyczności. Jednak pamiętaj, że to Ty stawiasz granicę i wszelkie informacje osobiste powinny być przez Ciebie przemyślane czy aby na pewno chcesz dzielić się nimi ze swoimi obserwatorami. Świat zna przypadki, gdzie odbiorcy potrafili odwrócić się od firmy lub idola, ze względu na jego wypowiedzi czy zachowania.

Tu nie chodzi o bycie nieszczerym ze swoimi obserwatorami, ale o przemyślane prowadzenie i budowanie swojej “marki”.

Porada: Dla odmiany od zdjęć produktów, możemy pokazać obserwującym naszą pracę, pracownię, proces tworzenia dekoracji czy warsztat od kuchni.

 

Zdjęcia - Grafika

Zdjęcia produktów

 

Nie od dziś wiadomo, że klienci kupują oczami, tutaj ta zasada jest również jak najbardziej słuszna. Dość często natrafiamy na profile pięknych produktów, ale… zdjęcia pozostawiają wiele do życzenia. Wiemy, jak to jest stworzyć dekoracje, w którą włożyliśmy mnóstwo pracy, czujemy radość i ekscytacje, łapiemy za telefon i robimy zdjęcia o 2 w nocy… W tym miejscu może warto poczekać, zaaranżować tło produktu, zrobić zdjęcia w dobrym świetle o dobrej ostrości. Nie ma nic gorszego niż rozmazane zdjęcie unikalnego dzieła, rzucone gdzieś na ziemię lub pozostawione w nieładzie. Dzisiejsze aparaty w smartfonach robią zdjęcia, naprawdę dobrej jakości wystarczy dobre światło, trochę wprawy, aranżacja tła i piękne zdjęcie gotowe – voilà.

Jeśli mamy problemy z aparatem zawsze może znajdzie się znajoma, wnuczek lub ktoś, kto nam pomoże. Gwarantujemy, że zabawa przy robieniu zdjęć jest przednia, a Ty możesz wykorzystać swoje pokłady kreatywności do aranżowania tła.

 

Siła - Grafika

Żadna technika rękodzieła nie jest mi straszna!

 

Gdzieś około 50% profili rękodzielniczych jak nie więcej to profile podobne do naszego @pinkpillowpolska 😀 czyli mnóstwo różnych dekoracji i produktów. Na takich profilach można znaleźć trochę makramy, trochę szydełkowania, jakieś czapki, trochę maseczek, chrobotka i inne przedmioty. Wchodzisz na profil, bo zainteresowała Cię makrama, chcesz zobaczyć więcej tego typu dekoracji, ale po przejściu na profil widzisz, że Twórca prowadzi raczej fotobloga, z rozwijania swoich umiejętności rękodzielniczych, a nie prezentuje swoją twórczość i produkty.

Nie ma nic złego w tym, że się rozwijamy i uczymy nowych czy nawet innych technik, ale czasem można dostać oczopląsu od różnorodności asortymentu, a w wielu przypadkach na takich profilach znajdziesz 5 makram, 8 dekoracji z chrobotka, kilka misiów ze sznurka i tak dalej, czyli tak zwane: Wszystko i nic.

 

Króliczek - Grafika

Wielkanoc, czyli pora na króliczki!

 

Podpunkt ten dopełnia poprzedni. Na sporej części profili można zauważyć sezonowość, czyli zbliża się Wielkanoc, to wszystkie zdjęcia w tym okresie zawierają króliczki, koszyczki, jajka. Zbliża się Boże Narodzenie, no to wstawiane są gwiazdki, choinki, bombki i tym podobne.

Zmienianie motywów prezentowanych dekoracji i dostosowywanie się do aktualnych lub nadchodzących potrzeb klienta to nic złego, ale zmienianie całej twórczości tylko po to, aby pokazać kilka koszyczków wielkanocnych, gdzie na przykład reszta naszych dzieł to patery i talerze z żywicy to faux-pas…

 

Opis - Grafika

Opisy zdjęć

 

Wielu Twórców uważa może, że tylko dobre zdjęcia to 100% sukcesu, ale to nie prawda. Sami jako klienci i zainteresowani współpracą patrzymy na opisy zdjęć. Informacja na temat tego, co jest na zdjęciu, dostępność w innych kolorach, wymiary, możliwość personalizacji, sposób tworzenia oraz przede wszystkim CENA są na wagę złota.

Przy tak ogromnej ilości i popularności rękodzielników liczenie na to, że produkt ze zdjęcia zainteresuje potencjalnego klienta i skontaktuje się on z nami, w celu dopytania o produkt jest strzelaniem sobie w kolano. Nie wszyscy klienci są skorzy do pisania w oczekiwaniu na odpowiedź – wolą wiedzieć od razu. Nie tu, to kupią gdzieś indziej.

 

Kontakt - Grafika

Kontakt

 

Kontakt przez Messenger (choć czasami i go brakuje) to nie wszystko. Sugerujemy dodać również adres e-mail i/lub numer telefonu. Nie ma nic gorszego niż czekanie na odpowiedź kilka dni lub nieuzyskanie odpowiedzi wcale…

 

Niebezpieczeństwo - Grafika

Podejrzany link

 

Warto postarać się, aby link do naszego profilu nie odstraszał potencjalnych klientów.

✔️ Dobry Link: https://www.instagram.com/pinkpillowpolska/

❌ Odstraszający Link: https://www.instagram.com/pinkpillowpolska/?igshid=MzNlNGNkZWQ4Mg%3D%3D

 

Jak zmienić adres (link) strony na Facebooku na krótki i przyjazny?

 

Regularność - Grafika

Regularność publikowania

 

Aby rozwinąć naszą społeczność, ważna jest regularność publikowania. Warto znaleźć, chociażby raz w tygodniu czas na publikację jakiegoś postu, relacji, czy starego zdjęcia z produktem.

Warto tu również zaznaczyć, że w przypadku przerwy bądź zawieszenia działalności powinniśmy powiadomić o tym fakcie obserwujących lub potencjalnych klientów.

 

Społeczność - Grafika

Budowanie społeczności

 

Pamiętaj, aby budować społeczność osób zainteresowanych Twoimi produktami. To nie są tylko puste liczby. Za każdym Like’em, Serduszkiem, Obserwacją czy Komentarzem stoją prawdziwi ludzie, doceń ich. Podczas odpowiadania na komentarze staraj się być uprzejma i pomocna. Nie są mile widziane wśród użytkowników na Facebook czy Instagram słynne już:

Zapraszam na priv

 

PODSUMOWANIE

Powyższe wskazówki to tylko nasza sugestia i nie są to żadne wyznaczniki, które rozwiną Twoją rękodzielniczą markę i społeczność, ale… z pewnością mogą temu pomóc. Pamiętaj, aby budować swój profil w przemyślany sposób, szczególnie jeśli chcesz przekuć swoją pasję w biznes.

Lista z pewnością nie jest wyczerpana i chętnie przeczytamy w komentarzach o waszych spostrzeżeniach i wskazówkach.

Zapraszamy do dyskusji!

 

Przeczytaj również nasze inne wpisy:

– RĘKODZIEŁO TO HIT CZY KICZ? –

– MAKATKI – CZYM SĄ, Z CZEGO SĄ TWORZONE ORAZ JAK ROBIĆ TE BARWNE DEKORACJE? –

Koniec. Mateusz z pink×pillow

Zostaw Komentarz - Grafika - Sklep pinkpillow

Zostaw Komentarz!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kochasz rękodzieło ?

Zdobądź 5% rabatu na zakupy!

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco z naszymi nowościami ❤

*Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji dotyczących nowości zgodnie z Regulaminem i Polityką prywatności sklepu pink×pillow